ضمیر ناخودآگاه

خلق یک شخصیت  در فیلمنامه فقط به معنای خلق فیزیکی او نیست ، بلکه مهم تر از مشخصات فیزیکی ، درونیات، روحیات و از همه عمیق تر : ضمیر ناخودآگاه شخصیت شماست. 

این ضمیر ناخودآگاه جایی ست که به واسطه ی آن می توانید بسیاری از کنش و واکنش های شخصیت هایتان را برنامه ریزی کنید به گونه ای که در عین منطقی بودن ، غیرقابل پیش بینی هم باشند.  ( چه آنتاگونیست ها چه پروتاگونیست ها و  چه کاتالیزورها )

ضمیر ناخودآگاه جایی ست که با انبوه اطلاعات مواجه می شوید. هر آنچه در طی مسیر نوشتن به آن نیاز دارید ، به خوبی  در این مکان در دسترس شما قرار دارد.

به این ترتیب شخصیت های شما از یک تیپ ساده ی کم عمق، به لایه های درونی خودشان دست می یابند و همین لایه های درونی ست که شما را بعنوان نویسنده ،  راهنمایی می کند چه اتفاقاتی  در چه زمانی  رخ بدهند  یا نه .

( آناهیتا مستاجران )

/ 3 نظر / 17 بازدید
محمد (ارمیا)

ریموند چندلر دوم ژوییه 1951 به : اچ. آر. هاروود نمی‌توانم به کسی توصیه کنم نویسنده بشود یا نشود. برخلاف نظر اکثریت ، کار طاقت‌فرسایی است و فقط تعداد اندکی از کسانی که واردش شده‌اند، توانسته‌اند دستمزد آبرومندی از آن کسب کنند. زوال مجله‌های عامه‌پسند حتی کار را برای نویسندگان تازه‌کار سخت‌تر هم کرده است، این کار هیچ نیست مگر سختی. ... من هیچ‌وقت طرح داستانی را روی کاغذ نمی‌نویسم. من طرح داستانی را همین‌طور که جلو می‌روم، در ذهنم می‌ریزم و اغلب هم اشتباه می‌کنم و باید دوباره این کار را انجام دهم. نویسنده‌هایی را می‌شناسم که پیش از شروع به نوشتن، طرح مفصل آن را با تمام جزئیات می‌نویسند، اما من جزو این گروه نیستم. در مورد من باید بگوییم طرح را نمی‌ریزم، طرح رشد می‌کند. و اگر طرح رشد نکند آن را دور می‌اندازم و دوباره شروع می‌کنم.

raha

استفاده کردم واقعا ممنونم نیاز داشتم بهشون

raha

من هرگز نمیتونم رو کاغذ بنویسم تمومه طرح توی ذهنم درست میشه وادامه پیدا میکنه