از مدیوم‌‌های احضار روح تا مدیوم‌های فیلمنامه

تا حالا اصطلاح احضار روح توسط یک مدیوم ( شخص واسط) را شنیده‌اید؟ در فیلمنامه نویسی نیز شما به مدیوم احتیاج دارید. مدیوم شما همان کاراکتر‌های فیلمنامه هستند.

فیلمنامه نویوسی نیز، شبیه به احضار روح شخصیت‌های مختلف است که حلول کنند در متن فیلمنامه‌ی شما، تا دور هم جمع شوند و شما به واسطه‌ی این شخصیت‌ها، داستان خود را جلو ببرید.

فرقی نمی‌کند چه داستانی را می‌خواهید بگویید، در تمام داستانها، شما به یکسری شخصیت‌های مدیوم احتیاج دارید تا به واسطه‌ی آنها داستانتان بیان شود. وگرنه واژه‌های فیلمنامه که تایپ می‌کنید یا روی کاغذ می‌نویسید، به خودی خود، نه جان دارند نه روح.

اینجاست که هنر شخصیت پردازی در فیلمنامه، یکی از زیرمجموعه‌های هنر-صنعت فیلمنامه نویسی، است.


نیازی نیست این شخصیت‌ها حتما واقعی یا انسان باشند، بلکه می‌توانید به اشیاء پیرامونتان نیز شخصیت ببخشید و آنها را تبدیل کنید به شخصیت‌های فیلمنامه. اما آنچه مهم است این است که شخصیت‌های فیلمنامه، این توانایی را داشته باشند تا داستان شما را به پیش ببرند.

این نهایت ضعف یک فیلمنامه است تا برای سرپا نگه داشتن داستانش، مرتبا شخصیت‌های جدید وارد داستان نماید. شبیه آب ریختن درون غذاست که به بیرحمامه ترین وجه ممکن، باعث بدمزه کردن و بی خاصیت کردن آن می‌شود.

با شخصیت پردازی قوی، از نگارش فیلمنامه‌های آبکی پیشگیری خواهید کرد.

_______________________________________________________________________________


  • استفاده از مطالب وبلاگ تنها با درج لینک وبلاگ، امکان پذیر است.
  • میتوانید مطالب فیلمنامه نویسی را در کانال کافه-فیلمنامه در تلگرام نیز دنبال نمایید.
  • آدرس کوتاه کانال: scriptwriting100@


/ 0 نظر / 90 بازدید