تکنیک های فیلمنامه نویسی - Scriptwriting Styles

نکاتی کوتاه در نوشتن فیلمنامه های بلند. آناهیتا مستاجران

هر آنچه از قوانین ساختار سه پرده ای کلاسیک در نوشتن فیلمنامه گفته  شده، و هر میران تاکیدی که بر رعایت این قوانین شده است ، فقط و فقط به یک منظور است :

به منظور جذاب تر کردن فیلمنامه  و دیگر هیچ ! 

قرار نیست مخاطب ، فیلمنامه را آنالیز کند تا ببینید آیا واقعا از سنترپونیت( نقطه ی مرکزی) استفاده کرده اید یا نه . یا مثلا نقطه ی عطف اول در کجای فیلمنامه رخ داده و یا چه زمانی قهرمان وارد مرحله ی گره گشایی شده است و ....غیره !

اما رعایت این قوانین، و دانستن آنها باعث می شود فیلمنامه ی شما به یک فیلم خوب و جذاب و دیدنی تبدیل شود، فیلمی که مخاطب را روی صندلی میخ کوب  کند نه اینکه میخی باشد بر روی صندلی اش !

مراقب باشید فیلمنامه ی شما تبدیل به میخ نشود ، بلکه میخ کوب کند ...!!!


((آناهیتا مستاجران ))



موضوع مطلب :