تکنیک های فیلمنامه نویسی - Scriptwriting Styles

نکاتی کوتاه در نوشتن فیلمنامه های بلند. آناهیتا مستاجران

در هر فیلمنامه ای، عمق بخشیدن به  شخصیتها  چه قهرمان ، چه ضد قهرمان و حتی شخصیت های واسطه که صرفا برای پیشبرد روایت گاه حتی در حد یک پلان دیده میشوند، باعث عمیق تر شدن روایت شده و فیلمنامه  ی شما را از یک سطح کم عمق به سطوح عمیق تر بعدی می برد،  طوریکه لذت شنا کردن مخاطب در این دریای عمیق و زیبا که پر از حوادث دیدنی است، دو صدچندان می شود. اما... 

اما پیش شرط همه ی اینها ، در وحله ی اول عمق بخشیدن به شخصیت خودتان بعنوان فیلمنامه نویس است! 

دور شدن از آدمهای سطحی، ندیدن فیلمها و سریال های سطحی، نخواندن مطالب سحطی،  نشنیدن موسیقی های سطحی و غیره و غیره...شما را از سحطی بودن خارج می کند.

همچنین  کنکاش در جهان هستی،  کشف روابط علت و معلولی دنیا ، حدس زدن آنچه  که در هر حادثه ای از ذهن خدا می گذرد ، خواندن و شنیدن مطالب عمیق،   دیدن فیلمهای خوب و غیره و غیره...باعث رشد شخصیت شما بعنوان فیلمنامه نویس میشود.

اما در همه ی این لحظات به یاد داشته باشید که عمیق بودن، دلیلی بر غرور و رفتارهای ناشایست حتی با پست ترین آدمها نیز نمی شود.

مغرور شدن ، شما را از هر آنچه که می خواهید به آن برسید دور می کند.

باید بین "غرور " و "عزت نفس"  تفاوت قائل شوید.

هر چه فیلمنامه نویسان ما به لحاظ شخصیتی به درجات بالاتری از انسانیت و رشد برسند، قطعا فیلمنامه های بهتری نیز ارائه خواهند داد  و در نتیجه بخشی از مشکلات  سینمای ما از این حالت نا خوشایندی که با آن دست به گریبان است حل خواهد شد. البته بخشی ! 

( آناهیتا مستاجران )

 



موضوع مطلب :