تکنیک های فیلمنامه نویسی - Scriptwriting Styles

نکاتی کوتاه در نوشتن فیلمنامه های بلند. آناهیتا مستاجران

شخصیت پردازی از اصلی ترین موارد فیلمنامه نویسی است .

گاه کاراکترهای اصلی در بازنویسی های بعدی عمیق تر شده و از یک تیپ ، به سمت شخصیت می روند،  و یا گاهی از همان ابتدای فیلمنامه، دقیقا می دانیم شخصیت مورد نظر ما چه خصوصیات و نکات بارزی دارد که قابل مانور دادن است.

چند نکته ی مهم برای  پردازش خوب شخصیت :

شناخت خانواده و محیطی است که در آن بزرگ شده.

شناخت دوستان و استادان و کتابهایی است که روی او تاثیر گذار بوده اند.

شناخت آرزوها و رویاهایی است که در سر می پروراند.

میزان احساسی بودن یا منطقی بودن او .

آیا در لایه های زیرین او ترسی نهفته وجود دارد؟

آیا آدم خرافی و یا خشک مذهبی است  ؟

آیا انسانیت از هر چیز دیگری برای او مهم تر است ؟

آیا نان به نرخ روز خور است ؟ 

اهل انتقام است یا گذشت؟

دروغ را ترجیح می دهد یا صداقتی که حتی به ضررش تمام شود ؟

و و و ...  دانستن همه ی اینها، مسیر را باز می کند تا شما به بهترین وجه ممکن به نقاط عطف ، اوج و پایان فیلمنامه ی خود برسید.

( آناهیتا مستاجران )



موضوع مطلب :