تکنیک های فیلمنامه نویسی - Scriptwriting Styles

نکاتی کوتاه در نوشتن فیلمنامه های بلند. آناهیتا مستاجران

 

یک آهن ربا،  یعنی یک قطب مثبت و یک قطب منفی ، در غیر این صورت آهن ربایی درکار نیست در نتیجه  ربایشی هم در کار نیست  و سرانجام اتفاق خاصی  نمی افتد!

وجود دو قطبِ مثبت و منفی، در همه ی ابعاد جهان هستی بسیار پر رنگ است. از ذرات زیر اتم ها بگیرید تا میدان مغناطیسی کره ی زمین ...

در یک فیلمنامه نیز، بدون وجود این دو قطب، هیچ حرفی برای گفتن نیست. چرا که رویارویی یک قطب مثبت و منفی است که باعث ایجاد خاصیت جذب می شود.

اگر به ازای هر شخصیت اصلی فیلمنامه ی شما که  مثبت یا منفی است ، یک شخصیت منفی یا مثبت دیگری وجود نداشته باشد و آنها روبروی هم قرار نگیرند، کشمکشی هم بوجود نمی آید، و بدون کشمکش، فیلمنامه ای بوجود می آورد که  حوصله ی همگان را سر می برد!

البته همیشه قطب های منفی و مثبت ، شخصیت های انسانی نیستند. گاه یک شخصیت انسانی مثبت ، در تقابل با طبیعتی منفی، مثل زلزله قرار می گیرد و غیره... 

پس هر گاه قصد نوشتن فیلمنامه ای را دارید و به یک ایده ی خوبی رسیدید، از تکنیک آهن ربا حتما استفاده کنید. قطب های + و -  را ، رو در روی هم بچینید و سعی کنیدبه شیوه های خلاقانه ای، این تقابل را بیشتر و بیشتر کنید . + - 

 

(آناهیتا مستاجران ) 

هرگونه استفاده از مطالب این وبلاگ،  تنها با ذکر نام وبلاگ و نویسنده، امکان پذیر است.

 



موضوع مطلب : فیلمنامه / آناهیتا مستاجران / فیلم / داستان