تکنیک های فیلمنامه نویسی - Scriptwriting Styles

نکاتی کوتاه در نوشتن فیلمنامه های بلند. آناهیتا مستاجران

خسیس نباشید
ساعت ۱:۱٦ ‎ب.ظ روز ٢٩ امرداد ۱۳٩۳  کلمات کلیدی:

اگر می خواهید فیلمنامه ی بلند شما،  پر از حرف برای گفتن باشد ، دست از خسیس  بودن  بردارید و به جای یک ایده ، از چندین ایده استفاده کنید.

یک ایده ی خوب شما را تنها را تا نیمه های راه می برد و پس از آن نمی دانید با بقیه ی وقت اضافی فیلمنامه ی خود چه کنید.  اینجاست که  سقوط فیلمنامه آغاز می شود و  مخاطب را خسته و کسل می کنید  و او از خودش می پرسد  چرا اینطوری شد !

دلیلش واضح است .  حرفهای فیلمنامه نویس تمام شده و دارد لفتش می دهد!

اما اگر فیلمنامه نویس  از همان اول خسیس نباشد و ایده های بیشتری را در فیلمنامه بیاورد متوجه می شود که نه تنها وقت اضافی نمی آورد بلکه مجور می شود  با شدت تمام شروع به حذف بسیاری از سکانس ها و دیالوگ ها نماید تا کمی از حجم فیلمنامه کم شود.

البته دقت کنید ایده هایی که وارد فضای فیلنامه می کنید باید در جهت پیرنگ اصلی باشند چرا که در غیر این صورت باز هم فیلمنامه مسیر درستی را طی نخواهد کرد و دلچسب نخواهد بود.

 

( آناهیتا مستاجران )


 
Power of words
ساعت ۱۱:۳٥ ‎ب.ظ روز ٢۱ امرداد ۱۳٩۳  کلمات کلیدی:

 

قدرت زیادی در کلمات هست به شرطی که آنها را  با شلختگی در هم نیامیزید. 



 
آنالیز ساختار فیلمنامه ی خارجی Frozen
ساعت ۳:۱٩ ‎ب.ظ روز ٦ امرداد ۱۳٩۳  کلمات کلیدی:

 

آنالیز ساختار فیلمنامه ی ( یخ زده Frozen ) در سایت همه چیز درباره فیلمنامه .
نوشته ی : آناهیتا مستاجران
با سپاس از مدیریت سایت آقای بابک حجازی

لینک مطالعه :
http://www.allaboutscreenplay.com/fa/component/jreviews/my-reviews?Itemid&user=209

به همراه دو نقد خواندنی از خانم ها ( هدا عربشاهی و محبت محبی )