تکنیک های فیلمنامه نویسی - Scriptwriting Styles

نکاتی کوتاه در نوشتن فیلمنامه های بلند. آناهیتا مستاجران

Journey Writing
ساعت ٤:٥٩ ‎ب.ظ روز ٢٢ آبان ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:
In journey writing, you have to know, when start, when run ,when stand, when take a break and have fun, when being serious and when finish the journey ... after that you will see a good movie from this script !

Anahita Mostajeran

 


 
Creativity
ساعت ۱:٥٦ ‎ق.ظ روز ۱٩ آبان ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

 

as a writer you have to go roads nobody goes. it's Creativity !

Anahita Mostajeran

 


 
love your script antagonist
ساعت ۱٢:٥٩ ‎ق.ظ روز ۱٩ آبان ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

باید به آنتاگونیست فیلمنامه ی خود  علاقه مند باشید

چطور می شود درباره ی کسی بنویسید که از او متنفرید؟

 

you have to love your script antagonist as well 

you can't write about some body you hate 

 Anahita Mostajeran

 


 
ترس
ساعت ٩:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱٤ آبان ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

 

عنصرِ خلاقیت در هنرِ نویسندگی،  یعنی تمام آنچه که لازم دارید! 

یکی از مواردی که سّدِ راه ِ خلاقیت یک نویسنده است ، ترس از نوشتن است.

ترس را کنار بگذارید و خلاقیت خود را گسترش دهید.

شما می توانید نویسنده ی خلاقی باشید به شرطی که از کلیشه پردازی دست بردارید.

و قدم در راههای غیر قابلِ ورود بگذارید. راههای که کسی تا به حال نرفته است. 

این یعنی که باید ترس را از خود دور سازید و به آینده اعتماد کنید.

 

 

( آناهیتا مستاجران )

 


 
قهرمان
ساعت ۱٠:۱۳ ‎ب.ظ روز ٧ آبان ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

در فیلمنامه های کلاسیک ، قهرمان کسی ست که قانون خودش را اجرا می کند.

قهرمان بر خلاف قانونی که جامعه برایش ترسیم کرده حرکت می کند، اما  در عین حال تمام سعی اش این است که  از مسیر انسانیت خارج نشود.

به همین دلیل است که قانون خودش را اجرا می کند !

و البته ضد قهرمان نیز  به همین صورت است اما به لحاظ فکری در نقطه ی مقابل قهرمان قرار دارد. او نیز قوانین خودش را اجرا می کند اما با انگیزه ی رسیدن به منافع شخصی ، و نه رسیدن به  منافع بشری .

( آناهیتا مستاجران )