تکنیک های فیلمنامه نویسی - Scriptwriting Styles

نکاتی کوتاه در نوشتن فیلمنامه های بلند. آناهیتا مستاجران

حس لامسه و....
ساعت ۱٠:۳٠ ‎ب.ظ روز ٢۱ خرداد ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

مطمئن باشید که کارکترهای شما ، مثل همه ی آدمها حس لامسه، بویایی، چشایی، بیاینی و شنوایی دارند. اگر صدایی بیاید می شنوند و اگر قرار است نشنوند، باید یک راه منطقی  پیدا کنید که نشنوند. در مورد بقیه ی حواّس پنجگانه نیز به همین صورت عمل نمایید تا منطق بیشتری را در فیلمنامه ی خود تزریق کنید.

( آناهیتا مستاجران)


 
کشف.پرورش.هدف
ساعت ٩:۳٩ ‎ق.ظ روز ٢۱ خرداد ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

Discover the essence of the concept or scene. Work with it. Develop it. Brainstorm better ways to achieve your goals. Bring it to a level that will be interesting to a wide audience.

حوهره ی  سکانس ها و کانسپت فیلمنامه تان را کشف کنید. روی آن کار کنید.آنرا توسعه دهید. ایجاد طوفان مغزی راه بهتری است برای دست یافتن به هدف. فیلمنامه را به سطحی برسانید که برای محدوده ی وسیعی از مخاطبان ، مهیج و جذاب باشد. 

منبع :  screenwriting U

 

 


 
طراحی داستان
ساعت ۱۱:٢٤ ‎ب.ظ روز ٤ خرداد ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

از" رابرت مک کی " پرسیده شد : 

شما عبارت "طراحی داستان" را به کرات  به کار می‌برید. معنای آن چیست؟

پاسخ وی : 

رویدادی در زندگی رخ می‌دهد که آن را "حادثه محرک" می‌نامیم.  زندگی یا با انتخاب شخص، یا از روی تصادف، یا با هر دو مورد ،  از تعادل خارج می‌شود.  این عدم تعادل باعث می‌شود که پروتاگونیست( شخصیت اصلی داستان )  بخواهد زندگی‌اش را متعادل کند.   شخصیت‌ها برای انجام این کار چیزی را در سر می‌پرورانند که به آن نیاز دارند، چیزی که  حس می‌کنند می‌تواند تعادل را به زندگی بازگرداند.  این چیز می‌تواند عدالت باشد، یا انداختن اشرار به زندان، یا مثل فیلم درباره اشمیت، دلیل زنده بودن.  این هدف نهایی  هرچه باشد، شخصیت‌ها به دنبال آن هستند.

 طراحی داستان از آن رویداد محرک شروع می‌شود، لحظه‌ای که زندگی از تعادل خارج می‌شود، و تا نقطه اوج ادامه می‌یابد.  لحظه‌ای که چه بخواهیم چه نخواهیم تعادل به زندگی بازمی‌گردد.