تکنیک های فیلمنامه نویسی - Scriptwriting Styles

نکاتی کوتاه در نوشتن فیلمنامه های بلند. آناهیتا مستاجران

مثل آیینه
ساعت ۱۱:۳٤ ‎ب.ظ روز ۱٦ فروردین ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

یک فیلمنامه ی خوب و قوی ، آیینه ای است که مخاطبان ،خود را در آن می بینند.

( کاترین آن جونز )

با ایجاد حس همذات پنداری است که مخاطب، خودش را در فیلم می بیند. و این امر میسر نمی شود مگر اینکه به شخصیت هایمان جان بدهیم و آنها را یکسری کاراکتر احمق و بدون احساس، خلق نکنیم،بلکه کاراکترهایی با تمام ویژگی های یک "انسان" خلق کنیم. با تمام نقاط ضعف و قوت. طوریکه مخاطب خودش را در فیلم ببیند.


 
مخمصه !
ساعت ۱٠:٥٠ ‎ب.ظ روز ٩ فروردین ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

وقتیکه شخصیت اصلی فیلمنامه را در مخمصه بیاندازید ، به فیلم جذابیت می دهید.

( پل جوزف گالینو )

 


 
پیام ارسال نکنید !
ساعت ۱۱:٤۱ ‎ب.ظ روز ۸ فروردین ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

در فیلمنامه نویسی ، بهترین راه برای انتقال مضمون ، درگیر کردن عاطفه و احساس مخاطب است، و نه پیام و موعظه دادن. ( کاترین آن جونز )

و

به قول گلدمن : اگر پیامی دارید می توانید از طریق شرکت مخابرات ارسال کنید !!!


 
خوب نوشتن
ساعت ٥:۳٢ ‎ب.ظ روز ۸ فروردین ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

خوب نوشتن ، یعنی نوشتن درباره ی چیزی که گفته نمی شود. (کاترین آن جونز)

متاسفانه گاهی فیلمنامه نویسی را با مقاله نویسی اشتباه می گیریم و سرانجام فیلمی ساخته می شود پر از حرفهای فلسفی و پندهای اخلاقی، اما بدون قصه و بدون جذابیت.

فیلمنامه ی خوب، نوشته ای است تصویری ، جذاب ، پر حادثه ، متحرک و... نه صرفا بیان اندیشه های فیلمنامه نویس !

....

آناهیتا مستاجران


 
وظیفه ی فیلمنامه نویس
ساعت ٤:۱۱ ‎ب.ظ روز ۸ فروردین ۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

وظیفه ی فیلمنامه نویس این است که با هر روشی که می تواند ، کاری کند خواننده مرتب ورق بزند و به صفحه ی بعدی برود ، بدون اینکه احساس گیجی ، سردرگمی و با تحمیق به او القاء شود !